Algılananlar...

76.bölümde olan Mahir ile Feride'nin son sahnesi ve 77.bölüm 2.fragmanı...Bakıyorumda ne kadar çok yalnış anlayan, "Mahir Feride'ye karşı çok acımasız", "Mahir Feride'yi sidi", hatta "Mahir Feride'yi sevmiyor" diyen olmuş... Olanların yalnış algılanmış olması çok üzücü benim için :(
Çünkü benim açımdan anlatılmak istenilenler ve algılananlar tamamen farklı.

Mahir Feride'yi nasıl sevmez? Sevmese onu korumak için, zarar gelmesin diye bırakmak zorunda kalırmı? Mahir de herhalde ister bu zor yolda yanında aile kurmak istediği kadının olmasını, elini tutmasını, yaralarını sarmasını. Kim istemez ki? Tüm bunları göz önünde bulunduracak olursak asıl muhakkak olacak olan tehlikeye rağmen Feride'yi yanında tutsaydı bencillik olurdu...bana göre...

Ve kabadayı aleminde kalabilmek ve Feride'yi kendinden uzak tutmak için Mahir acımasız görünmek, duygularını bastırmak zorunda. Kendini bile buna inandırmak zorunda. Başka türlüsü mümkün değil, o alemde değil nam salmak hayatta bile kalamaz. Ve Mahir'in tereddütlerini görse Feride uzak durarmı hiç? Bizim bildiğimiz Feride durmaz. Aynı Feride'nin nişanlandığı zaman yaptıklarını yapıyor Mahir şimdi. Ama şimdiki olaylar çok daha farklı, daha ciddi, daha tehlikeli.

Daha şimdiden "Mahir Feride'yi sevmiyor" deniliyorsa sonra, Mahir Feride'yi vazgeçirmek için başka yöntemlere geçtiğinde (ki eminim yapacaktır, çünkü 75.bölüm son sahnede ki durumlar göz önünde) (ama yapacaklarına başka kadın, kıskandırma gibi şeyleri dahil etmiyorum tabi:)) ) nasıl olacak acaba...

Birde ayrılık sahnesinde Mahir bana göre hiçte acımasız/duygusuz değildi. Konuştuğunda baya zorlandı, sürekli gözlerini kaçırıyordu. Feride "hani yeminin ölene kadardı" dediğinde kendini tutmak için baya zorlandı (o sahnedeki bakışlar harikaydı) ve "ölümle sınananların sevda yemini bozulur" söylerken gözlerini kaçırıp yüzüne bile bakamadı Feride'nin. Çünkü aksi halde dediklerini diyemeyeceğini çok iyi biliyordu. Bence herşey gayet net ortada...

Olanlardan benim çıkardıklarım bunlardı...


Ve birde: lütfen artık 5-6. bölüme şu 8 ay geçmiş olsun. Yoksa her defasında "O sahne final sahnesi" gibi yorumlar...ve şüpheler (ben kendim dahil) oldukça rahat yok bana :))

0 yorum:

Yorum Gönder