Elma şekerini çamura düşürmüş çocuk gibiyim...

1 Aralık 2014 'pazartesikaradayıdır' akşamının ertesinden herkese merhaba...

İçim buruk, kırgın, kızgın; içim sitem dolu... 
Tam olarak neye, kime, niçin kırgınım-sitemliyim bilmiyorum aslında. Bildiğim; elindeki elma şekerini çamura düşürmüş çocuk gibiyim...

İlk sezon, büyücek bir forumda kırgınlığımı, kızgınlığımı, aklımdakileri çok daha kolay, çok daha düz ve itiraf etmeliyim ki; çok daha maddesel dile getirirdim... Aslında o eleştrilerim için de pişman değilim çünkü asla saygısızlık yapmadığımı biliyorum, fakat empatiden uzak yazdığımın şimdilerde farkına varıyorum...

İkinci sezon ortalarına doğru senaristlerimizi sosyal medyadan takip edip, yakından tanımaya başladıkça ve hayata dair paylaşımlarına şahit olunca, onları çokça kendimden gördüm... Dünya görüşleri, düşünce yapıları, yaşam mücadeleleri, içten ve samimi paylaşımları, saygıyla yaklaşan herkese kapılarının açık olduğunu hissettirmeleri, doğrusu bakış açımı değiştirdi...Ve dolayısıyla sundukları emeklerine kendi emeğim gözüyle bakmaya başladım... Daha ılımlı, daha olağan, daha hoşgörülü yaklaşır buldum kendimi... Tanışmadan anlamak bu olsa gerek!

Bu sebeplerle, üç yıldır gönül vererek izlediğim 'Karadayı' sunumlarını-  az beğendiklerimi dahi çok beğendiklerime ilave ederek hafıza sepetimin ön kısımlarına aldım... Beğenmediklerimi ise dile getirmeden yok saydım, çerez saydım... 

Karadayı dizisini; sekiz yıldır yakından takip ettiğim, çok ama çok sevdiğim Bergüzar Korel için izlemeye başlamıştım... Kenan İmirzalıoğlu'nu ilk kez bu projesinde izliyorum ve çok başarılı buldum... Bergüzar'ımla uyumları ise ekranda görsel şölen niteliğinde... İnsan onları izlerken bakmalara doyamıyor gerçekten... Fanclub'ımızın söylediği gibi 'kurgu tarihinin çifti' oldular... 
Yanı sıra oyunculuk güçleri, uyumları, sahicilikleri tartışılmaz... Karadayı izleyicisini ekranda tutan, zirveden indirmeyen en büyük etkenin de bu olduğu görüşündeyim...

 Emek veren ekipdeki hiç kimseye saygısızlık yapmak istemem, gerçekten doğru herşey- doğru herkes bir araya gelebildiği için 'Karadayı' var ve bizler tabiki bu sebeple izliyoruz ancak herkes de kabul etmeli ki; işin vitrini en cezbedenidir!


Karadayı'ya 3. sezonla devam edileceğini duyduğumda çok sevinmiştim...  Şu an 13. sezonla devam edeceğini duysam eminim yine aynı sevinirim. Çünkü; vazgeçemem, vazgeçemiyorum, Bergüzar'ım var, alıştım, pazartesilerim güzelleşti vs. vs. sebep ne olursa olsun bu diziyi izlemeyi seviyorum hepsi bu...

Ancak bu kadar çok sevmem bile kırgınlığımı, gönül koymamı, sitem etmemi hatta zaman zaman öfkelenmemi engelleyemiyor!!! Çünkü bazen; aldatıldığımı, kandırıldığımı, saf sanıldığımı, zaafımdan yararlanıldığımı, sevgim ve saygım üzerinden kullanıldığımı düşünüyorum... 

Senaryo yazarı olmadığım için gidişata fikir yürütmek haddim olamaz elbette ancak bu işi profosyenelce yapan senaristlerimizin senaryoda giderek ivme kaybettiği eleştirisini yapabilecek dikkatte olduğumu düşünüyorum... 

En hazmedemediğim ise, sağlam karakterlerin çatırdaması... 

Mesela; Mahir karakterinin 2.sezon ortalarından sonra ve 3.sezonda iyice netleşen bir durgunluğu-hissizliği, dikkatsizliği ve sevdiklerine karşı vurdum duymazlığı... Zekasını kullanmaması, sevgisini yeterince göstermemesi gibi... 

Ben artık Mahir karakterini çözemiyorum...  Katili bulup, yetkililere teslim edip cezalandırılmasını mı istiyor? Bulup cezasını kendi kesip öcünü mü almaya çalışıyor? Yani katil olmayı mı hedefledi?
Bunları sevdikleri için yaptığını söylüyor, peki katil olursa sevdikleri ne olacak? Bunları sevdikleri için yapıyorsa sevdiklerini bir kalemde nasıl silebiliyor? Mahir'in açtığı bunca yaralar katillin bulunmasıyla kapanabilecek mi yani? 

Mahir'i izlerken artık kesinlikle Feride'ye olan sevdasının yüceliğini, koruma güdüsünü, yakınlığını, bir olma isteğini, sevgi sıcaklığını gözlerinde göremediğim gibi sözlerinde de duyamıyorum çoğu zaman... 

Feride'yi tayinini isteme aşamasına getirdiği süreçte, Feride'nin yokluğunda, gideceğini öğrendiğinde Feride kadar yıprandığına, üzüldüğüne tanık olamadım mesela... Neden? Tavırları Feride'yi korumaktan ziyade tüm olanlar Feride'nin suçuymuş bu yüzden Feride'ye öfkelenmiş gibiydi! Neden? 
Neden Mahir'in sevgisi farklılaştı?

İşte bu yüzden Mahir'in katili bulmak için çıktığı bu yol sevdikleri için değil, sadece kendi hırsları için olduğunu düşündürtüyor... 
Amacınında, yaptığı iyiliklerinde bir anlamı olmuyor, olamıyor gözümüzde... Başkalarının odununu düşünen adam, kalp krizi geçirmiş babasının ekmek parasını nasıl kazanacağını hiç aklına getirmiyor nedense... 
Ya da Feride'nin karşısına başka bir kadınla dudak dudağa çıkmak Feride'ye karşı bir mahçubiyet, bir özür gerektirmedi... Olayın oluş şeklini bizlerden habersiz anlatmış ve konu bitmiş... Yani herşey gibi geçiştirilmiş!

Feride karakteri en başından beri sevgi yumağı şeklinde işleniyor tamam ama neticede Feride Ağır Ceza Reisi olabilmiş bir kadın!!! Yüreğinin sevgi ve dürüstlük ile dolu olması bu kadar saf, dikkatsiz, 15yaşında ergen modunda olmasını mı gerektiriyor!?! Sürekli ve sadece sevdiğinin peşinde koşan aptal aşık gibi gösterilmesi konumuna aykırı değil mi? O kariyeri elde edebilmiş bir kadında çok çocuksu durmuyor mu bu davranışlar? 

Demem o ki; bu sevda için Feride'nin yaptığı fedakarlıklar hele de Mahir'in son sezondaki davranışlarının karşısında artık inandırıcılıktan uzak ve komik olmaya başladı bence...

Feride ve Mahir karakterinin yıpratılması, detayların göz ardı edilmesi, tanıtılan sevda çizelgesinin hızla ivme kaybetmesi... Ve en önemlisi sevdalarının zedelendirilmesi, dizi üzerinde bizlerinde hevesini köreltti! 

Tüm bunların yanı sıra en fazla öfkelendiğim; Mahir ve Feride'de olması gereken tüm özelliklerin, o adalete aykırı, sevgiye aykırı, insaniyete aykırı, ahlaka ve vicdana aykırı kişi olan Belgin'e verilmesi... En akıllı, en güçlü, en iş bitirici, en uyanık, en baştan çıkarıcı, en göz önünde, en en en kişi olarak haftalardır saatlece gözümüze dayatılması... 

Ve Mahir karakterinin bu kadının karşısında boyun eğen, eyvallahlar içinde gözünü ondan ayıramayan kişi konumunda ona her konuda gebe bırakılması... 

Hani Mahir 'Karadayı' olacaktı? Bu durumda Mahir sadece Belgin'in parmağında oynattığı bir uzun adam konumunda... Üstelik aklı fikri Belgin'in dükkanında kalan, kapısının önünü mekan bellemiş gözünü pencerisinden ve ondan alamayan bir adam gibi... (Sadece kaş çatmakla ters davranmak olmuyor Mahir bey! Önemli olan bakarken gözlerinin taşıdığı anlam!!! Senin bakışlarında "Bakma öyle zor tutuyorum kendimi" ifadesi var! Bunlar ümit veren bakışlar, dikkatli ol!)

Ne yani Belgin acılar içinde büyüdüğü için mi Feride'den daha uyanık, daha zeki? Ya da Feride'nin yüreğinin sevgi dolu olması için aptal, düşünemeyen, zeka seviyesi Belgin'in altında birisi olmasını mı gerektiriyor?


Başka bir gidişatla Feride ve Mahir'de pekala birlikte hareket edebilirlerdi... Belgin'in düzenbazlıklarına boyun eğmeden- zekalarını kullanarak  sırt-sırta omuz-omuza birbirlerinden değil onlardan saklanarak onunla/onlarla başetme çabalarını izleyebilirdik!

Bu saatten sonra kimi hangi zeka seviyesinde yazarsanız yazın karışamayız elbette ama lütfen, çok rica ediyorum neden bu kadar ön plana alındığını bilemeyeceğimiz her şeyiyle abartılı o kadını bizim gözümüze saatlerce dayamayın lütfen!!!  

123 dakikalık 87.bölümün sadece 3-4 dakikasında birlikte  görebildiğimiz Feride&Mahir'in yerine dizinin neredeyse 100 dakikasını kapsayan Belgin hanımı izlemek istemediğimizi unutmamanızı da ayrıca rica ediyoruz... Hele hele Mahir'i sürekli onun yanında izlemek zorunda kalmak daha da yıpratıyor sinirlerimizi... 

Feride Mahir sevdasına gelince; onların sevdası zaten yaralandı, yıprandı ne yapılsa da eskisi gibi olamaz ancak bundan sonra o pek bi kıymetli zeka küpü(!) Belgin hanımla harcadığınız Mahir'i ilk sezonun hatrına gönül işlerine bari bulaştırmayın!! 

Bizlerin gözünde ulvi başlayan bu sevda, bırakın bildiğimiz gibi kalsın! Yanlış anlaşılmalara sebep göstermek için, dizi devamlılığını sürdürebilmek için bile olsa lütfen yapmayın... Lütfen!

Hiç değilse bu sevda daha fazla gönlümüzde ve gözümüzde 'hiç'leşmesin...


Saygı ve sevgilerimle
        İnci Kara
     @1incikara





0 yorum:

Yorum Gönder