BİZ BİR KARADAYI SEVDİK


-karadayınınardından-

Selam olsun hepinize nazif yürekli insanlar. Karadayı’ sız ikinci pazarteside yazıyorum.Geride bıraktığımız iki hafta boyunca KARADAYI’nın hayattaki izleri üzerine düşündüm.
Bir diziden daha öte olan KARADAYI ne demekti?
Neden #KaradayıHayattır?
Karadayı… “Bendeki Karadayı” diyerek, başlıyorum.
Karadayı’nın en büyük gücü,bu kadar hayattan olmasının en büyük sırrı kelimelerindeydi.
Evet,kelime. Ve en sihirli kelimesi “umut”
Hepimiz umuda muhtaç,insanoğlu umuda muhtaç.Bu yüzden izin verdik belki hayatımıza değmesine.
Umuda öğretmen gerekti bu devirde. Belki de Karadayı,umut öğretmenimiz oldu bir diziden daha öte.
Sonra…Dünya kirliydi.Dünya’dan daha öte,insanlar kirliydi.Evet,öğrenmiştik : Umut hayatın en karanlık noktalarında bile var olmalıydı.Peki ya umuda tutunacak dal? Bulunabilir miydi? Yitip giden insanlık değerleri içinde  umudumuzla bir başımıza tutunuyorduk hayata. İyiliğe koşmalıydık evet,fakat var mıydı bunu tutacak olan? Umudumuza yürüyecek olan,umutla yanımızda yürüyecek birileri…?
İşte bu noktada da Karadayı yetişti bize usulca. Umudumuza arkadaş ararken,ne güzel yürekler kondu birden yüreğimize. Ne güzel yürekler tanıdık.

Biz bir baba tanıdık. Kelimeleri ile yüreğimize değen bir baba.Kelimelerimizin elinden tutan bir baba.İnancımızın elinden tutan bir baba.Dünyadaki tüm karanlıklara inat,şiirini sevgi kelimeleri ile süslemiş bir baba.Kanından adalet akan bir baba.Kanından can akan bir baba.
Sonra gülümseyiverdik.Böyle insanlar var olabilirdi.Hatta kimimiz belki söz verdi yüreğine: “NAZİF BABA OLACAĞIM.” 
BİZ BİR NAZİF BABA SEVDİK,naziflik bulaştı yüreğimize usulca.

Biz bir evlat tanıdık.Babasının deyimi ile,'Babasının babası" olan bir evlat. Hepimiz imrendik evlatlığına.Hepimiz. Tüm karanlıklara inat çaba akıtan bir yürek.Kanından can,canından baba akan bir yürek.Biz bir Mahir KARA TANIDIK,inanç aktı yüreğimize.Cesaret aktı.Yüreği, hepimizin yüreğine değdi. Belki hepimiz aşık olduk o adama. İnsanlığına.  Evet, hepimizin inancı oldu MAHİR KARA. Hangimiz hayıflanmadı Mahir KARA’sızlığa…?  BİZ BİR MAHİR KARA SEVDİK,İNANCIYLA DÜNYAYI DEĞİŞTİREN. BİZ BİR MAHİR KARA SEVDİK,belki de en çaresiz anlarımızda,”vazgeçmeme” vesilemiz oldu.
Biz bir kadın tanıdık. Hepimiz şaştık.Bir yüreğe o denli bir sevda sığabilir miydi? Bir yürek bir yüreği o denli sevebilir miydi? İlk kez Feride’de gördük bu kadarını itiraf edelim.Neler feda edilmezdi ki sevda uğruna…İlk Feride’de gördük.Sevgi dolu bir yürek hayatlara değdi mi o hayatlar nasıl değişirmiş,Feride’de gördük.BİZ BİR FERİDE SEVDİK,daha sevgiyle bakmaya başladık insanlara.

BİZ BİR SEVDA SEVDİK sonra. Bir insanı sevmekle –gerçekten sevmekle- neler başlayabilirmiş,onu gördük.Sevgi ile hayatta aşılmayacak hiçbir şey yokmuş,gördük.

BİZ BİR KARADAYI SEVDİK.
Hayatta yitip giden değerlerin elinden tutmak istedik sonra.
Hayat,bizden alınmaya çalışılan değerlerle güzeldi.
Kaybetmemeye yemin ettik.
Dünya ne kadar karanlık olursa olsundu. Dünyayı inançla,sevgiyle düzeltebilirdik.İyilik sürebildik tüm kötülüklere. Bunu başarmış yürekler var olmuştu,tanımıştık.BİZ DE O YÜREKLERDEN BİRİ OLABİLDİK.

“Bendeki KARADAYI” yüreğime değip geçerken,yitip giden çoğu değerleri kazanma umudu oldu.

Kelimeleri ile başardı bunu en çok KARADAYI..

Ve anahtarım olacak Nazif Baba’nın kelimeleri,

" Yüreğindeki özü,sevgiyi kaybetmezsen yolun hep aydınlık olur."

" Güzellikler zorlukların ardında gizlidir,evlat."

"Ne olursan ol,ne yaparsan yap,yürekten yap."

“Kimin kime denk olduğunu,hamurunun hangi harçla yoğrulduğunu kimse bilemez.Kimse oturduğu yerden bir başkasına değer biçemez.Senin ardına düşen gölgen büyüktür,benim ,yüreğim! Benim,geçmişimde utandığım bazı hatalarım vardır,senin,geleceğinde! "

“Kanı kanla temizlemek bizim fıtratımızda yok.İntikam,misillime bizim işimiz değil. Biz acımızı bilir,ötesini Allah’a havale ederiz.”

“ Ne diyor kitap : ‘Açtığın her yaradan,hesap sorar Yaradan.’ ”



Ve  Mahir Kara… Ah Mahir KARA… Kelimelerim kelimelerini,cümlelerini hiç  unutmayacak!

"Hiçbir şey göründüğü gibi değil bu hayatta.İnsanın bakıp da göremediği bazen çok şey oluyor."

“Yüreği olmayana vicdan aşılayamazsın.”

“Adaleti merhametime, merhameti vicdanıma katıp yürüyorum. " 

" Tüm karanlıklar aydınlığa kavuştuysa,hepimiz savaştığımız ,sabrettiğimiz için.”

“Güç bilekte değildir,yürektedir."

“Alnımıza ne yazıldıysa o olur.Gerisi teferruattır.”

Ve daha yazarsam sayfalar sürecek bir sürü kelime,bir sürü cümle birikti yüreğimde.Daha fazla uzatmadan diyorum ki işte,  #KaradayıHayattır
Teşekkürler KARADAYI.ÖĞRETTİĞİN HER ŞEY İÇİN.TEŞEKKÜRLER NAZİF BABA,MAHİR KARA,FERİDE ŞADOĞLU.


Ve en büyük teşekkür Sema Ergenekon&Eylem Canpolat’a olsun… Kelimelerine sağlık,yüreklerine sağlık,umutlarına sağlık! 

1 yorum:

Begumkanmaz dedi ki...

Ben Karadayi ile sevmenin sevilmenin ne demek oldugunu ogrendim su 3 yil benim icin hayat dersi oldu 16 yasinda oldugum icin herkes bu dizi cok agir sana diyordu ben araniza gec katildim malesef cunku ilk sezona ikinci sezonda baslamistim ama simdi diyorum ki keske izlemeseydim de yeni baslasaydim beni boylesine icine ceken sevincten aglatan sahneleri olan bir dizi olmamisti ben hayat dersimi ogrendim karadayidan benim aradigim askta bundan sonra mahir feride aski olucak ama malesef oylesi yok. Adalet kavramini ogretti bana karadayi adalet icin savasmayi umudun her zaman oldugunu en kotu zamanimizda bile tek ilacimizin sevdanin oldugunu ogretti. Karadayi dizisi her kavramiyla zaten kendine has ve ozel her sahnesinden ders cikarmamiz gereken bir dizi oldu en azindan benim icin adalet umut sevgi vicdan vefa babaligi evlatligi ogretti bana ama benim inkar edemeden soyleyebilecegim tek sey beni asil etkileyen mahir feride sevdasi oldu birbirlerinden vazgecememeleri o bolu abant sahneleri birbirlerinden nefret etmek istedikleri anlar oldu yapamadilar vazgecemediler sevdalarindan bende onlardan onlari izlemekten vazgecemedim hala vazgecemiyorum umarim ki bir kac yil sonra yeniden baslasa dizi boyle birsey olmaz tahminimce ama dusununce sadece feride mahir askini gosterseler de izlerim ki ben bunca hayata karsi verdikleri savastan sonra mutluluklarini sindire sindire izlemek isterim bu blog icin umarim beni de gorevlendirirsiniz minnettar kalirim cunku bende bu sevda icin bu adalet icin karadayi icin elimden gelen herseyi yapmak isterim eger uc yil boyunca caycisindan senaristine yonetmenine kadar bizim icin emek gosterdilerse bende hazirim herseye ayrica senaristlerimize bize verdikleri bu hayat dersi icin sonsuz minnettarim sizi cok ozleyecegim mahir ve feride..

Yorum Gönder