İç Dökme...

94. bölüm bir "iç dökme" bölümüydü diyelim...İçlerinde dert olmuşları konuştular.Zamanı da gelmişti.Herkes birbirinin iyiliğini istiyor ama açık açık konuşmadıkları için teğet geçiyorlardı...Ve tabi bu nedenle de çok yanlış anlaşılma ve hatalar oldu.Bundan sonra olmasın inşallah.

Mahir başladı...Babasına onun eksikliğinin nelere mal olduğunu anlatmaya babasına..Daha o zaman ben şahsen çok sert , Nazif babadan beklenmeyecek kadar sert bulmuştum gösterdiği reaksiyonu.. Evet oğlu için korktu.Kendisinin geçirdiği deneyimlerden onu korumak istedi ama oğlunu tanımıyor muydu? Mahirin bu işi ortaya çıkarmadan asla eski Mahir olamayacağını bilmiyor muydu? Üstelik gizlice de olsa kendisi de istemiyor muydu gerçeğin ortaya çıkmasını?Korkup sinerek, acaba şimdi ne olacak diye yaşamanın, kafasının içinde ki sorulara cevap aramadan yasamak Mahire göre olmadigini bilmiyor muydu?Mehmet Zalim bile anladı Mahir'in kafasını...

Ne dedi Mahir "bana her aksam bu eve gelmek imkanını kısıtlamasaydın..." Evet o çok yıktı Mahir'i...Her akşam o eve gelememek...Anne ve babalar bir kaç adım geriden de olsa, çocuklarının yaptıklarını bilmeliler.Uzak durmamalılar,Kızsalar , kırılsalar  ve hatta doğru bulmasalar dahi.Hep bir el uzatması yakınında olmalılar.Anne ve baba olmak bir ömür boyudur.O artık büyüdü, yoktur.Nitekim Canan'ın çok güzel tespit ettiği gibi...Mahir hayatinin en acili ve kötü anında mutfağa kacti...Annesini aradı.. Onu saracak acısını alacak birisini aradı.O sahne beni aldı benden diyebilirim..

Sonra Bülent geldi.Ne kadar da haklıydı.Ne güzel anlattı.O da bu olgunluğa ermek için bunları yaşaması lazımmış herhalde.. "Nazif benim oğlumdu.. sen beni uzak tuttun." dedi.. Doğru yaptı Mahir bunu.. Süperman gibi herkesi kötülüklerden korumak maksadı ile uzak tutmaya çalışıyor ama olmuyor işte.Mesela Feride'ye gerçeği söylememek Yasin'in dahiyane fikri yine.Feride bu...Akıllı...Bilgili ve seven kadın...Nasıl saklayacaksınız ki ..Sanki Feride kalbinin sesini susturup sizin dediklerinize inanacak.Öyle olsa Feride olur mu ki o.Feride'm çok kırılacak.Çok..Üzüldüğü kadar da kırılacak."Ben seninle her şeye varım.." diyen kadına bu yapılmaz Mahir.Yasin can arkadaşın , kardeşin ama Feride senin kalbinin yarısı.Dinleme başkalarını, Yasin'i de bu konuda.Çok utanıyorsun, çok korkuyorsun Feride'nin diyebileceklerinden, onu üzmekten, kaybetmekten ama Feride'm bunu hak etmiyor.

Orhan beni yanıltmadı.Hep dedim.Kardeşim olsun kanlım olsun.Mahir'in gölgesinde ne yapacağını bilemediği için o kadar çok hata yaptı ki.. Mahir de en bastan paylaşsaydı biraz o da böyle komplekse kapılıp batağa girmeyecekti belki.Mutlaka.İnşallah alırlar onu da o Seyis'in elinden...Seyis iğrençsin...İgrenç..İknur ise benim sinir olduğum tek kisi bu ailede bastan beri.

Neyse uzatmayayım...Bir de final sahnesi var.Kaç defa izledim.Mahir'in dönüp babasını gördüğü zamandaki yüz ifadesi.Nazif'in bakışı...Anladı Nazif nerede yanlış yaptığını...Anladı yerini aldı..."Kaça kaç kişiyiz, yeniden sayalım " derken ki bakışa da bittim.Ancak Feride karşısındayken bakar böyle Mahir aslında...

Bunlar benim algılarım..Doğrusudur diyede bir iddiam yok tabi...

0 yorum:

Yorum Gönder