Dizimiz için endişeleniyorum...


Herkese merhaba.
Uzun zamandır buraları takip etsemde bir türlü yazma fırsatı bulamamıştım. Bu kına gecesi bölümünden sonra (üstüne birde düğün kareleri içerikli fragman gelir diye düşünmüştüm) kesin dayanamam uzun uzadı yazarım diye planlıyordum. Ama hiçde şimdi yazacaklarım gibisinden olacağını düşünmemiştim. Çünkü dizinin böyle bir yola gireceğini aklımın ucundan bile geçirmemiştim. Düğün sorunsuz geçer diye umut etsemde, aslında illa bir problem olacağını da gayet iyi anlıyordum. Sezon finali çünkü, sonuçta izleyici merakta bırakılsın diye gerekir böyle şeyler. Hazırdım yani. Demek ki ben öyle sanıyormuşum, çünkü karşılaştığım şey şoklara soktu beni/bizleri. Halada tam olarak şoktan çıkmış değilim, kendimi yavaş-yavaş olabileceklere alıştırıyorum.
Gerçi neler olabileceklerini kestirmek mümkün gibi değil.

Bildiğim tek şey - bu aşka ciddi anlamda zarar gelirse geri dönüşü olmaz. Feride ile Mahir'in küslüyken halleri dayanılır (ki yapmadığımız şey değil), kavgaları tartışmaları da  öyle, hatta iyice düşünülüp yazılırsa Mahir'in kabadayı oluşuna bile zamanla alışılır bence (ki olmak zorunda değil, başka yollar da var).
Ama:
- hamilelik ve Mahir'den gizli büyüyen çocuk
- araya girmiş üçüncü kişiler
- birbirlerinden tamamen kopmuşluk halleri...
...gibi şeyler olursa geriye ne izlenecek aşk kalır ne de izleyecek izleyici. Çünkü bu aşkın büyüsü inandırıcılığı kaçar. Çünkü dizi tamamen yeraltı alemine bağlar, elle tutulur hiç bir şey kalmaz. Ve dolayısıyla benim için de diziyi izlemeye devam etmek için hiç bir neden kalmaz.

Ve bununla ilgili endişe ettiğim ikinci konu da reytingler. Evet 11-12. arası reyting toplayan bir dizi, 7'lere çökmüş. Kırk yıl düşünsem Karadayının 3.sezonu çekebileceğine şüphe edeceğim aklıma gelmezdi. Ama şimdi gerçekten de endişeleniyorum. Daha öncede yazmıştım: bu dizi, bu ekip, bu çift her şeyin en iyisini hakediyor, finallerin en unutulmazını. Öyle reyting savaşında kaybedip gitmemeli. Asla!
Bununiçindir ki bu girilen yol çok riskli bence. Umarım çok iyi düşünülmüştür. Çok iyi yazılıp, çekilip, sunulur ki seyirci daha fazla yıpranıp küsmez. Kanal ve yapım şirketi de üstüne düşeni yapsın bi zahmet. Belki hala farkında değiller ama bir yanlışım yoksa, şu an ellerinde ki en yüksek reytingli dizi Karadayıdır. Bu özensizlikler devam ederse o da kayıb gider ellerinden. Görüldüğü gibi "nasıl olsa izleniyor" diye bir şey yok.

Benim bu kadar söylenmemin nedeni bu diziyi, bu aşk hikayesini ve bu çifti çok sevmemdir. Son bir-kaç senedir Karadayı izlediğim tek yerli dizi. Ona da Kenan bey ve Bergüzar hanımın müthiş uyumundan ilk bakışta etkilenip bir izleyelim dedim. Öylesine kanalları altarken şu son günlerde söz konusu olan "Hakime Hanım!!!" tanıtımı ilk defa çıkmıştı karşıma. O küçücük, aralarında gerçek anlamda metreler mesafe olan ve kızgınlık/öfke dolu bakışlar içeren bir sahnede bile öylesine enerji, kimya vardı ki "bu nasıl bir uyumdur!!" dedim kendi kendime. Havada kıvılcımlar uçuşuyordu resmen.Sonrasında ateşe dönüşen.
Şimdi bu çift böyle kolayca harcanırsa bu uyuma, seyirciye, TV tarihine en büyük haksızlık olmaz mı? :)
Hayırlısı diyelim...

Bayağı uzun yazmışım, kusura bakmayın, haftaya ve seneye olabileceklerin endişe ve heyecanındandır :)
Herkese saygılar, sevgiler...

2 yorum:

Unknown dedi ki...

Emeğinize, kaleminize sağlık... O kadar güzel anlatmışsınız ki anlatmak istediklerimizi... Dizinin belli bi izleyicisi var, her ne olursa olsun asla izlemekten vazgeçmeyen... Ama şuan öyle bi duruma geldik ki eğer Mahir&Feride ayrılırsa, araya üçüncü kişiler girerse ve dediğiniz gibi Mahirsiz büyüyen bi çocuk olursa o dakika kapatırım televizyonu... Yazık olur onların aşkına, eski bölümlerin güzelliğine, bizim zamanımıza ve senaryo yazılırken bile harcanan zamana yazık olur. Biz 3. Sezonu birlikte savaş versinler diye istedik, el ele bu yolda yürüsünler diye istedik, kötüleri bulsunlar ve her şeyi birlikte çözsünler diye istedik... Birbirleriyle savaşmalarını değil... Tekrar teşekkürler. Sevgiler.

Unknown dedi ki...

Ben teşekkür ederim güzel sözleriniz için :)

Yorum Gönder