Yüreğine aldıklarını… yüreğinle koru….

Nasıl başlasam…
Konuyu düşünüyorum.. ben ne yapardım diye soruyorum kendime….
evet aynısını yapardım..yani Mahir gibi davranırdım…gerekirse özgürlüğümden..ismimden… her şeyimden vazgeçerdim..
çünkü aynısını… eminim… benim için ailemde bulunan herkes yapardı…bu yüzden Mahiri çok gerçekçi buluyorum..

dizide işlenen aile tablosu örnek alınacak bir aile ...Sevgi..Saygı…güven..fedakarlık…vefa…vicdan
hoş ve akıcı konusuyla …çarpıcı ama bir o kadar da ilginç senaryo..
bu yüzden çok sevdim ben bu diziyi…
Bu dizi sayesinde güzel şiirler dinledik..şarkılar duyduk..ne güzel diyaloglara şahit olduk….
70li yıllarda kullanılan güzel kelimeler öğrendik… değil mi ?..cancağızlarım …mamafi…eksantrik..
uzun süredir dinlemediğimiz veya ilk defa duyduğumuz şarkıları dinledik..

yok olmuş mahalle delikanlı anlayışını…imkansızlıklarla  başlayıp aşka dönüşen iki insanın yaşantısını..tutkusunu…
çok isteyip de aşkını itiraf edememe halini ..Aşka karşı verilen savaşı…karşı durmaları…
ama aşkın galip gelişini …acılara ve sevinçlere şahit olduk..
koklayarak öpmeyi hissettik…

böylesine ince ayrıntılarda gizli işaretler bizleri alıp o yıllara …başka yerlere taşıdı
ve günlük yaşantımızın sıkıntılarını unutturdu..nasıl doğalmış…sahiciymiş dedik..
Kandırdığımız yüreklerimiz… gerçek aşkı yeniden hatırlayıp canlandı..
Biz yeniden AŞKA AŞIK  olduk…evet bunlar için Karadayı  ailesine minnettarım.



Şimdi yüreğinizi ortaya koyun..bu acıyla… capcanlı durabilecek mi?
Sizde aileniz için duyduğunuz çok güçlü bir şey var… adı SEVGİ..
SEVGİ Evrenseldir…ruhtan doğar…akılla büyür..vicdanla olgunlaşır…
hiç kimse altın yığınları gibi kasasına kilitleyemez onu..
onun yeri kalptedir…bir annenin kalbinde, babanın kalbinde,ablanın,kardeşin,Sevgilinin,

Bir bahçıvanın elindedir… SEVGİ tohumları saçabilmek için…evet SEVGİ sözcükle verilmez…
Yeter ki siz Onu vermek isteyin…SEVGİ zaten kalpte verilmeyi bekler ve ister…hatta zorlar sizi…
Bekletmeye… saklamaya gelmez…

Yüreğinizin derinliklerine düşen.. işleyen bu ateşi söndürmek mümkün mü?
Bence değil….O yandıkça yanacaksınız…O kaldıkça sizde hayatta kalacaksınız..

Onlar giderse…Onlar olmazsa?
Bunu düşünmek bile korkutur insanı…asla bir Son düşünmezsiniz..

Hiç bitmeyecek gibi yaşayacaksınız.. çünkü yüreğinize söz dinletemezsiniz..
Sevdikleri olmazsa asidir gönül...yorgundur..ritmi bozuktur….
Sevdikleriniz için feda edersiniz  her şeyi… ne olacağını düşünmeden..aptallıklar yaparsınız..
çünkü ailenizi..Sevdiğinizi seviyor..korumak istiyorsunuz.. .
canınız pahasına Ailenize…Sevdiğinize tutkuyla bağlısınız….
onlar için kendinizden vazgeçer ve savaşmaya başlarsınız..

Sıradan biri olamazsınız,farklı olmalısınız bu durumda…planlar yapar…tuzaklara düşersiniz..
Ailenizden… Sevdanıza…Sevdanızdan….Ailenize ayrım yapamazsınız.Her ikisini de yanınızda  istersiniz..
Sevdiğiniz yanınızdaysa kendinizi daha da güçlü hissedersiniz..çünkü O diğer yarınızdır …
aklıyla…yüreğiyle…ruhuyla…bedeniyle…kenetlenmiştir.. ellerinizden sımsıkı tutuyordur.

Ben… Sen’im….Sense… Ben’sin
Sen benim…bende Senin geleceğinim.
Sen.. Ben ayırımı olmaksızın tek yürek… Biz..dersiniz

Izlediklerimiz Aşk…
Aşık olmak bağlanmak onunla nefes almak,yokluğunu kabullenmemek… onu olduğu gibi kabul ederek aşık olabilmek..
yalnızca kendi olduğu için… değer vermek

Sır..Acı…
ölümün kıyısından diplerden çıkış için çabalardı..
Her seferinde uçurumun kıyısından dönmekti..çoğu zaman vurgun yemekti..

Herkesten…her şeyden bir parça taşıyan bir hikaye…
Kötüler olmazsa.. iyiler ortaya çıkar mı ? Adalet yerini bulacak…ilahi Adaletten şüphe duymuyoruz… o zaten tecelli edecektir.






KARADAYI;
8 Ekim 2012 başlama tarihi…8 lerin sihri buradan geliyor herhalde J

Bazen bir insan size bir kitap tavsiye eder…okur ve çok seversiniz….bazen de bir kitap size bir insanı tavsiye eder…okuyup okumamak size kalır..


Eylem Canpolat….Sema Ergenekon …hayal eden…yazan…

Başta Çetin Tekindor…Bergüzar Korel…Kenan Imirzalıoğlu ve Karadayı’ya emek veren…
aynı zamanda can verenler..kısaca o sette olan tüm Karadayı ailesi…
yaşattıklarınız için ..sizlere TEŞEKKÜRÜ borç bilirim.

Tanıtımlar yaz boyunca dönüyor…1.fragman…2.fragman…3.fragman…
Arada görüyorum…ilgimi çekiyor ama tarihi yakalar mıyım diye hayıflanıyorum ve tabii ki kaçırıyorum…ve izlememe kararı alıyorum L

o gün rastgele açılmış kanalda …gece geç bir saat Karadayı tekrarı veriliyor …
7.bölüm Ada sahneleri…Büyükada…
sonra  tutkum olan… Karadayı ile serüven J başlıyor.

Feride ve Mahir… yürekleri kıpır kıpır…bakışlar etkileyici
Aşkın “A” hali..dalıyorum ekrana
Gözler parlıyor…yüreklerde bir sıcaklık ve samimiyet…onlar birbirine.. bende onlara tutuluyorum…
sonra kaçırdığım bütün bölümleri ardı ardına izliyorum
Gülümsüyorum…ağlıyorum…seviniyorum…üzülüyorum…endişeleniyorum..bağlanıyorum…bütün duyguları yaşıyorum

Diziyi özlemeye başlıyorum…kahramanları özlüyorum..
Muhteşem bir his … izlemek …özlemek…beklemek
Insanı  farkında olmadan içine alan garip bir çekim alanı oluşuyor...büyülüyor..
Replikler aklıma geliyor …. hayallere daldırıyor..

Karakterler rolün içine girmemişte… sanki karakterin ta kendisi… o kadar gerçek duruyor ki…karakterler öylesine tutarlı ki
Duyguların,ifadelerin ekrana taşınabilmesi için aracı görmüyorsunuz.
Telaş,kaygı,sorumluluk,Aşk,sevgi,saygı ekran başında ki insanlara hemen geçiveriyor.

Dizide hayat,aile,baba,anne,kardeş,aşk,dostluk,arkadaşlık,komşuluk,dürüstlük,fedakarlık,vefa,özgürlük,adalet ve UMUT etme gibi…
yaşantımızın hep içinde olan ve çoğu zaman… bizim ya kıymetini bilmediğimiz…
yada  farkında olmayacak kadar bencil yaşadığımız dünyamızı çok güzel anlatıyor…hatırlatıyor. 

FERİDE:  Çok güzel..ilkeli…zeki…eğitimli..işini çok seven..hakkaniyetli…yardımsever….çalışkan…ahlaklı…terbiyeli…sadık…marifetli..
Masum tertemiz yüzü ve bakışları berrak su gibi… aşkını kalbinde yaşayan ve bu uğurda hiç bir şeyi ve kimseyi umursamayan..
bazen mesafeli…soğuk görüntünün ardında küçük bir kız çocuğu kadar naif ve sıcakkanlı…

MAHİR: Çok yakışıklı…zeki…akıllı…cesur…mert…ahlaklı….terbiyeli…seveni çok olan…sadık…inatçı…
ailesine düşkün ve bağlı..onlar için canını verecek kadar gözü kara…özgüveni çok…verdiği sözleri  tutan…tam bir delikanlı
Yani ikisi de aynı hamurdan….

Feride,Mahir ve diğer değerli oyuncularımız…
Dizi kahramanları değil de ..sanki yıllardır tanıdığım insanlar…
Onlarla aynı duyguları yaşıyor..sanki mahkeme koridorlarında onlarla yürüyor…davalara katılıyor….
Veznecilerde geziyor…
Fırından ekmek alıyor…Mahirin kundura dükkanından ayakkabı seçiyor…
Feride’nin evinde yaşıyorum…
Öylesine içindeyim ki dizinin… Pazartesiyi iple çekiyor…Salı ve diğer günlerde de herkesle yorumluyor…tahminler yapıyor…
Çarşamba fragman.. özet..foto bekliyor…(ilk sezon özen vardı ve dizi sonunda hemen fragman verilirdi 2.ve3. fragman beklenirdi J)
Hafta sonu tekrar izliyor…kısacası bütün hafta Karadayı haftası oluyor…onlarla yaşanıyor..

Karadayı son yıllarda çekilmiş en özel dizi…
Konusuyla.. senaryosuyla…müziğiyle..çekimleriyle..kostümleriyle ve tabii bu muhteşem eşsiz OYUNCULARIYLA

hepimiz farklı insanlarız…farklı hayatlarımız var… ama binlerce insan bir dizi karesinde eşit olabiliyor ve aynı duyguların tadını alabiliyor.
Senaryonun son zamanlardaki ilerleyişinde hatalar…durgunluk olsa da….2.sezonda heyecan azalsa da…
Oyuncuların sevgisi ve aradaki yükselişler yine yeniden bağlıyor….

Can senaristlerimiz…Sevgili Eylem Canpolat ve Sema Ergenekon
Bir düş kurmamıza imkan verdiniz…umudumuzu kaybettirmeyin….ne olur bizi kötü bir Son la sınamayın..
Sol memenin altındaki cevahir kararmasın…
Iyıler kazansın..kötüler cezasını çeksin… adalet gecikmeden yerini bulsun…çok istiyoruz.


Nazif babam hürriyetine kavuşsun….Feridem ve Mahirim evlensin…çocukları olsun…mutlu mesut yaşasınlar…
Yasin ve Songül muradına ersin hukuk yolunda çalışsınlar…Ilknurun….küçük Nazifin yüzü gülsün….
……

M.Zalim ..Sinan…Necdet ve diğerleri….cezalarını hukuk yoluyla alsınlar
özgürlüğü ve hukuk devletini görelim..adalete yeniden güvenelim...yargılanmalarını izleyelim…




Evet çok uzun oldu farkındayım..bitiriyorum…
Teşbih de hata olmazmış… var ise… affınıza sığınıyorum…

Yanınızda UMUT ve mutlu bir yarını taşımanız dileğiyle
Yüreğinizde her zaman kocaman Sevgi olsun…Sağlıkla.. Sevgiyle kalın….


Mahir&Feride Fan Club üyesi

Nelly Dayrall


2 yorum:

Unknown dedi ki...

İnsan yüzünde kocaman bur tebessum ile okur mu yazıları... Söz konusu karadayi olunca oluyormuş... Ne güzel şeyler yazıyor herkes... Elinize yüreğinize sağlık... Var olun...

Unknown dedi ki...

Dün düşüncelerimi söylemiştim ama buraya yazmayı atlamışım.:) Kaleminiz ve kelimeleriniz dert görmesin efendim..:)

Yorum Gönder