"Gözlerinde aşkı görmek yetmiyor bazen..."


Bu bölüm içinde bu kadardı demek...
Şaşırdım mı? Hayır. Üzüldüm mü? Evet, yine ve yeniden.
Kabul edin bu sezon bir kaç bölüm hariç, 10-15 bölümdür bu ikili arasında bundan (yani bu bölüm, ondan önceki bölüm, ondanda önceki bölüm vs vs).
farklı şeyler izlenilmiyor!
Dolayısıyla bende her defasında aynı şeyleri yazmış oluyorum, emeğe saygısızlık etmiş
gibi hissediyorum ama...gerçekten 2 saatlik bölümde sürekli kabadayı sahneleri, doyasıya klişeler arasında 3-5 dk. "bu" gibi renksiz, sürekli tekrarlanan replik ve kareler ile MF sahnesi olan bir dizi alıştığımız sevdiğimiz Karadayı mı? Karadayı bir mafya dizisi değildi, olmamalıydı!! Ayrıcalığını kaybetmemeliydi.

Ve de lütfen bu şartlarda başka türlü sahne olamazdı demeğin, rica ediyorum. Geriye dönüp baktığımızda her türlü şartlarda her türlü sahneler olabiliyordu. Zaten bunun için bu kadar sevilmiyormuydu? Hep gururla Karadayı her şeyi ile farklı eşi benzeri yok demiyor muyduk? Aşkı yaşayış şekli, romantizmi, tutkusu ayrıcalıklı değilmiydi? Nerde bu sezon bu aşkı dibine kadar hissettiren senaristler, Mahir, nerde? :)) Romantizmi, tutkuyu geçtim kavgalarında bile içleri titreten heyecanlandıran o çift nerde? 28.bölüm Kostas'ın evindeki tartışma sahnesi gibi...Ne demişti orda Feride "Aşkta kaybolmak yetmiyor bazen...Gözlerinde aşkı görmek de yetmiyor...". Evet,  sürekli aşk sözlerini söylemek an'a büyüğü kazandırmaya da yetmiyor...Oyuncuların harika uyumu ve oyunculuğu da...

Deniz...İşte beni bu gece asıl üzen bir nokta... Herzamanki gibi çok güzel bir sahnede dile getirmişti Mahir çocuk konusunu, "kızımız olsun ismin Deniz koyalım" diye. Ve de sürekli açılıyordu bu konu. Ve bizlerde hep heyecanlanıyırduk, bekliyorduk o anı. Hatırlayalım, hep "Mahir ile Feride'nin bebişleri en güzelinden en özelinden olan sahne sonucu gelicek" demiyormuyduk? Böylesi klişe, onlarca dizilerde aynı şekilde olan hamilelik olayı yakıştı mı bu ikiliye? Aslında belli bir gidişattan sonra belliydi buna benzer bir şeyin olacağı...bu sezon hep böyle, hep bir hayal kırıklığı. Bir alışsam fevkalade olacak ama olmuyor alışılmıyor. Hele eski bölümler yine ve yeniden izlenince...

Ve de hani son zamanlar her şeye rağmen hep o mahkeme sahnesi sonrası her şey düzelecek umudu heyecanı vardı ya? ve şaka da olsa doğum günü sürprizi/tatil/19 bölüm tadında bir bölüm vb dileği? Bizlerin tag yapıp senaristlere bulunduğumuz bir sürü istekler?  Ve 2.sezon finalinden sonra hayalini kurduğumuz muhteşem barışma sahnesi vardı, hani şu dizi tarihine girecek olan? İşte bu bölüm hamilelik olayından sonra o umut da uçup gitti.  Barışma olacak evet ama aynen bu sezon izlenilen MahirFeride sahneleri tadında. Bundan sonraki tüm sahnelerde öyle... Dizi bitiyor ve artık ortaya fevkalade sahneler çıkarma çabası da yok. Olmayacak ta. "Ne de olsa bitiyor, bu da kafi" mantığı çünkü...
Böyle eminlikle konuşmam yanlış belki, belkide yanılırım (bu yazı burda dursun her ihtimal:)) ) ama biten giden 25-e kadar bölüm (az değil koca sezonun yarısından çoğu...düzelir daha zaman var derken hemde...) bu eminliği veriyor. Bu MahirFeride o MahirFeride değil olamıyor eminliğini.
Ve sözünü ettiğim sadece bu ikili, öbür karakterlerin geldiği halden bahsetmiyorum bile.

Kısacası 3.sezona dönüp baktığımda "iyikide 3.sezon olmuş yoksa bu sahneyi izlemezdik" dediğim tek sahne yok! Halbuki 3.sezon en sevinenlerden, son sahne ile en heyecanlananlardan biriydim...
Bunlar hepsi sadece benim algılarım tabiki, belkide ben yanlış algılıyorum her şeyi, olabilir (ve galiba öyle:)) ). Ama yinede son bir kaç hafta nostalji sonucu geçmiş sezonlardan yapılan ve sevgili @MahirFerideFans sayfasında bulunan türlü güzel çalışmalara birdaha bakmaya davet ediyorum ;)

Altını birdaha çizmek isterim ki, tüm bu yazdıklarım asla emeğe saygısızlık gibi algılansın istemem. Ve de biliyorum son zamanlar öyle görünsede her defasında boşuna eleştirileri de yağdırmayı sevmem, gerçekten :)) Ve de 100.bölüm coşkusu öncesi böyle bir şey yazmayı hiç istemezdim ama söz bu son, birdahaki yazım tüm yukarda yazdıklarımda yanılırsam, o vakit olur ;) Sadece üst üste hayal kırıklıkları, ve de hamilelik olayı adına tamamen yere çakılma olunca böyle olmuş oldu, kusura bakmayın lütfen.
Herkesin emeğine saygım büyüktür, ilk 2 sezon kıymetsiz...

Yeterki hayal kırıklığına uğratan sadece diziler olsun bu hayatta...dileği ile ;)

0 yorum:

Yorum Gönder