Ben buraya seni kurtarmaya geldim...

"Ben buraya onu degil seni kurtarmaya geldim.." dedi Mahir Belgin'e...

Kimsesiz ortada kalmis, cocuklugu ve iffeti calinmis, bulabildigi her dala tutunarak hayatta kalmayi basarmis, bizce dogru yoldan cikmis (baskasini bulamamis ki..) hayatini bir gaye ye adamis...O da kendisini böyle yalniz birakan yardim etmeyen O cok güvendigi ,olmayan annesi yerine koydugu kadindan hesap sormak ve intikamini almak...Bu duygunun esirinde yillarini gecirmis Belgin, ruhu hasta olmus... Iste Mahir Belgini bu hastaliktan kurtarmaya geldim seni dedi.. Iste bu benim hep arkasinda durdugum Mahir...

Mahir bunu yaparken Feride'nin yalniz eve gitmek zorunda kalmasindan rahatsiz degil miydi ?Akli onda kalmadi mi ?Ama bir secim yapmak zorundaydi...Ya birisinin hayatini kurtaracak ya da Feride'ye sahip cikacak...Eger o kadina yardim etmeseydi ve Belgin de onu öldürseydi acaba bu yükle nasil yasayacaklardi ikiside...Ama bu arada senarist hanimlara bir sitemim var.Feride neden yalniz ve arabasiz eve gitmek zorunda kaldi o saatte?O issiz eve...İnsallah bir izahi vardir yoksa cok ayip etiler. Bunu Mahire neden yaptirdiniz? Mahir bunu yapacak biri mi ? Mahir ki Ferideyi arkasinda takip eden eve girmeden bir yere gitmeyen Mahir..

Belgi'nin olayinda yurdumuzda ve dünyada kanayan , hala kanayan bir yaraya parmak basildi.. Kadin ve kiz cocuklarin ugradigi haksizlik, siddet, taciz ve adaletsizlik...Belgi'nin Belgin oldugu bir kenara bir kücük kiz, kimsesi yok ama onunda diger cocuklar gibi sevgiye, korunmaya ihtiyaci var.O yuvalar bu maksatla kurulmustur.. Başka maksatla degil.Müdürün yaptiklari yetmemis bir de Vehbi si var.Emniyet müdürü olmus görünüste aile babasi , saygi deger kisi, "titiz" bir emniyet müdürü...Daha bilmem ne meziyetleri varsa...Utanmadan vicdan yapmadan kizi elinin altinda tutuyor ve taciz ediyor.Sonrada evine gidip karisina sarilip uyuyor...Kanunlari uygulayacagina bir kanun adami olarak...Ben Feride'me güveniyorum o anlayacak.. Feride bazen sallaniyor ama sevdalarinin zemini öylesine saglam ki...Mahir tutacak onu...Birsey olamaz Mahir oldukca "babacığı" hariç.....Tabii esas felaket O

Gelelim su cok hosumuza giden eski zaman hakkindaki konusmalara..Çok hosumuza gitti...Hatta birkac arkadas keske yapsalar eskiden ve duygularindan konussalar dedik ve bu bölüm geldi sanki hisedden kalben vuku oldu. Ama...Feride bence biraz daha hassas olabilirdi.. Mahire mahkemedeki hakimlerden, savcilardan, tutun Kerimesine , Mehmet Zalimine kadar herkes sen bir ayakkabici Feride ise bir Hakime ona göre davran dedi.. Hatta Feride bile O odadan cikarmak icin bu benzetmeyi yapti...Ve bu bir gercek de üstelik...Bunu Mahir bilmiyor mu ?Bunun ezikligi yok mu icinde. Yine de hicbir zaman komplex yapmadi...Bu yükün altinda ezilerek cekip gidebilirdi de...Ne kadar özlemisim Salih Ipegi filan..Mahir avukat degil takim elbise ile dolasacak bir konumu yok resmi bir durum olmadikca... Neydi o takim elbiseli haline gösterdigi hayranlik, cok etkileyici oldun...Mahir etkilemiyor mu yani -) Ne kadar özlemisim Salih Ipegi demeler paltosunu tuttugu zaman "cok naziksiniz Salih bey" demeler...Mahir her gün tutuyor onun paltosunu...Nazik degil mi Mahir.. Sonunda aglatti adami ve icindekini söyletti.Neticede taşdan değil bu adam...Ve o anda da Feride, Salih Ipek modundan cikti. Gözlerindeki "ben ne yaptim?" diyen bakisla."Mahir nereden cikarttin bunu" dedi.. Çok tatli teselli etti ama Mahirde cok tatliydi.O koskocaman, kabadayilara karsi koyan, kavgadan kacinmayan Mahir nasilda kirilgan, nasilda hassas, yarali bakti sorar gibi...Gercekten öyle birini mi isterdin diye..

Karadayiyi ben bu incelikeri, isledigi konularin aslinda cok önemli ve aktuel olmasi, arada diyaloglar arasina karisan ince göndermeleri, ve sevmek, sevilmek, sevda icin fedakarlik etmek ve insanlik dersi verdigi icin izliyorum...Karadayinin ucan adam gibi ortaligi karistirmasini beklemiyorum...Dilerim izleyenler bir dizi deyip gecmesin biraz birseyler cikarsin...Mesela sevda iki kisi arasinda cok güzel ve asla saklanacak, gizlenecek bir duygu olmadigini günah olmadigini ögrensinler...

Şimdilik bu kadar aslinda Songül ve Yasin iliskisinede diyecek bazi seyler var ama bir iki bölüm bekeyecegim...

Son olarak Seyis efendi sen ne yapmaya calisiyorsun ?Ilknura cicek, agabeysine kiralik katil yolluyorsun.. Orhan dahi ,o kadar kizgin ve öfkeli olmasina ragmen gammazlamadi agabesini sana.. Ilknur bir bilse seni ne yapar biliyormusun.

Beğen ·

0 yorum:

Yorum Gönder